MonoGame – Tworzymy grę Snake od podstaw! | Część 1

Wakacje się skończyły, z czasem więc jest już trochę gorzej. Jednak udało mi się go trochę wygospodarować, a co najważniejsze znalazły się też chęci. Zaczynam, więc w końcu serię pt. „Tworzymy grę Snake w Monogame” 😉

Na początku sprawy organizacyjne

No właśnie, zanim zacznę serię chcę, żeby było jasne jak będzie ona wyglądać. Wymyśliłem to sobie tak, że podzielę ją (na co wskazuje sama nazwa) na kilka części. Każda z części będzie dokładała do naszej gry jakąś cegiełkę. Dzięki temu będę mógł dokładnie omówić wszystkie kwestie. Muszę też zaznaczyć, że mój Snake nie jest w 100% gotowy. To znaczy, jest i nie jest… Mam dwie wersje tej gry. Jedna jest w pełni działającą wersją – jednak jej kod jest tak straszny, że go tutaj nie pokażę 😛 Druga z kolei jest już dużo ładniejsza(chociaż do doskonałości na pewno jej wiele brakuje), jednak nie została jeszcze dokończona. Z tego powodu masę rzeczy będę robił przy okazji pisania kolejnych części tej serii. W sumie to i dobrze, w końcu zacznę trochę myśleć – a nie opisywać rzeczy, które zrobiłem już jakiś czas temu.

Jakie są założenia?

No dobrze, napiszę może jak będzie wyglądać finalna wersja tej gry, oraz jakie funkcje będzie posiadać.

Finalna gra będzie zwykłą grą typu Snake. Tytułowym wężem będzie można sterować strzałkami na klawiaturze, lub ekranem dotykowym. Gra będzie działa na Windowsie i Androidzie. Oczywiście można będzie ją przenieść na inne platformy obsługiwane przez MonoGame – jednak ja przedstawię tylko wersje na te dwie wcześniej wymienione.

Gra będzie polegała na nazbieraniu jak największej liczby punktów, bez zderzenia się ze ścianą lub swoim własnym ciałem. Ot, standardowe zasady.

Mniej, więcej tak powinna wyglądać wersja finalna:

Snake

No chyba, że w trakcie pisania coś jeszcze przyjdzie mi do głowy 😀

No okej, ale kiedy w końcu przejdziemy do rzeczy…

Mam nadzieję, że jak najszybciej! 😉 Nie lubię czegoś obiecywać, a później nie dotrzymywać słowa. Tak, więc wstępnie zakładam, że pierwsza część powinna pojawić się w sobotę – jeżeli czas pozwoli. Z góry przepraszam, jeżeli nie dotrzymam terminu. Jeżeli jednak tak się stanie to zapewniam, że dodam wpis najszybciej jak to będzie możliwe – oczywiście muszę go jeszcze napisać ;P

Zainteresowanych zapraszam do polubienia funpage bloga na facebooku – zawsze wrzucam tam linki do najnowszych wpisów, więc będziecie na bieżąco. Jeżeli nie masz facebooka, to zachęcam do zaglądania tutaj od czasu do czasu 😉

Cały projekt do pobrania(jeszcze nie wiem, czy stąd, czy z GitHub’a) będzie dostępny we wpisie kończącym serię.

740 total views, 1 views today